lördag 11 augusti 2018

Hyllning av två hockeyhjältar i Gävle

Idag så fick jag äran att hylla två av Gävles hockeyhjältar, Christian Djoos och Nicklas Bäckström. Det var idag som Stanleycupbucklan skulle äntra Gavlerinken för första gången. Jag har nog inte riktig insett hur stort detta är för Gävle och ishockeyn i stan och i Sverige. Gävle har aldrig tidigare haft bucklan på besök och nu är den här i två dagar, idag i Gavlerinken och imorgon i Valbo hockeyhall.

Jag tillsammans med mina Alliansvänner fick möjlighet att prata lite kort med dem och vi var på plats och kände på stämningen i Gavlerinken där jag fick överlämna Gävles hedersutmärkele, bra gjort för Gävle.
Att Gävle är Sveriges främsta hockeystad är inte någon hemlighet och att vi nu får besök av hockeyvärldens främsta trofé är riktigt kul. Det märktes också att Gävleborna ser detta också, över 1500 pers var där idag.

Det vi ibland glömmer bort är alla andra föreningar i Gävle som gör detta möjligt, det är inte bara Brynäs som skolar framtidens hockeylegender utan även våra övriga föreningar.  Dessa dagars hyllningar visar på detta när StanleyCup pokalen även äntrar Valbo Hockeys arena.

Imorgon så fortsätter hyllandet, då ska jag till Valbo och tillsammans med Valbo Hockey hylla Nicklas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar