fredag 30 juni 2017

Är vi med kostar det, är vi inte med kostar det

Idag läser vi om regionens kostnader för att inte vara med i Almedalen. Tidigare år har vi betalat stora pengar och haft många medarbetare på plats för att vara med och arrangera seminarier. Jag har varit kritisk till vilken nytta dessa har gett och därför är det glädjande att den nya regionledningen har valt att inte vara med i år. Tyvärr så hade den gamla regionledningen(som består av samma politiker som den nya) bestämt att slå på extra stort i år eftersom de var helt säkra på att vi 2019 skulle bilda storregion.

Tänk så fel det kan bli, det kostar att vara med och det kostar att inte vara med. Hur sjutton ska man göra för att slippa betala för Almedalen.

Personligen väljer jag att inte åka till Almedalen i år. Tidigare år har jag valt att vara där för att på ett kostnadseffektivt sätt fylla på med ny kunskap och nätverka med viktiga aktörer inom branschen. Men framförallt har jag åkt dit för att vara så delaktig som majoriteten tillåter i våra egna arrangemang. Det är olyckligt om ingen från oppositionen är på plats och får se vad det egentligen ger regionen att lägga så mycket pengar och tid på det.

I år kommer jag följa detta från hemmaplan, blir en del jobb och förberedelser inför hösten. Hur det blir nästa år får jag se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar