måndag 6 september 2010

Intressant besök på barnkliniken på Gävle sjukhus

Idag besökte jag barnkliniken på Gävle sjukhus. Jag är nyfiken att höra personalens uppfattningar om det som händer där. Det är ett år sedan man slog ihop neonatal och barnkliniken vilket jag var motståndare till, så det är hög tid att följa upp och se hur det blev.

När jag är ute på besök får jag höra en liten annan version av verkligheten än den som förmedlas på våra politiska möten. Man är väldigt bekymrad över att personalen slutar och att det är väldigt svårt att rekrytera. Det ha blivit en ond spiral som måste vändas. Man vet att barn och ungdomar prioriteras av alla oss politiker men man ser inte att resurserna prioriteras på det sättet. De tycker att det mest är massor av fina ord men inget händer, och jag kan bara hålla med. Det är verkligen dags att ändra på detta, den 19:e har vi alla chansen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar